måndag 16 november 2009


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag föredrar naturmaterial, helst ull. Det ok med lite blandat när det gäller sockgarn.
2. Vilka är dina favoritfärger? Blått i olika nyanser, turkost…. Svart o grått.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Pastellfärger och beige
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast?) Rundstickor och strumpstickor i trä.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag är nog på väg från mittemellan mot avancerad. Har stickat i många år under flera perioder med uppehåll emellan.
6. Dricker du kaffe? Te? Ja och ibland te.
7. Är du allergisk mot något? Nej.
8. Vilken slags musik tycker du om? Jag tycker om det mesta, men inte dansbandsmusik.
9. Favoritgodis? Saltlakrits och mörk choklad.
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag virkar och vill lära mig att spinna.
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Jag tycker om att sticka det mesta, variation förnöjer.
12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej, inte just nu.
13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Listan är lång! Försöker ge mig på det mesta.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Det händer... 17 cm.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja.
16. Stickar du sockor? Ja.
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) 25 cm.
18. När fyller du år? 1 maj
19. Stickar du med pärlor? Har aldrig provat men ska göra det.
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Mest faktaböcker - hantverk av olika slag, någon enstaka gång roman eller deckare .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar